fredag, maj 24, 2013

Lucinda Williams på KB

Vi var alltså och såg Lucinda Williams igår på KB för tredje gången och åh, så bra hon var! Vi lyckades hamna längst fram och halv nio gick hon på. Jag förväntade mig att vi skulle stå och vänta en timme eftersom vi fick göra det förra gången för nästan sex år sen. Men det fick vi alltså inte...
Lucinda Williams
Hon började bra med en av mina favoritlåtar, Can't Let Go och sen fortsatte det med den ena favoriten efter den andra; Joy, Pineola, Essence, Greenville, Drunken Angel, Blue, Copenhagen, Blessed, Honey Bee, Something About What Happens When We Talk, Sweet Old World och ett par helt nya och ett par covers och om det var någon låt jag saknade så var det nog Righteously och I Lost It. En av de nya låtarna, Something Wicked This Way Comes, fastnade lite extra och jag ser fram emot en ny skiva med den. Fast jag ser naturligtvis fram emot en ny skiva även utan den låten för Lucinda Willams är ju galet bra och galet bra var hon igår och två timmar bara flög iväg. Visserligen var det en liten oplanerad paus då Lucinda fick gå av scenen eftersom hon fick en panikattack (förklarade hon när hon kom tillbaks) och sen en planerad paus en stund senare. Men annars var det var rockigt och deltabluesigt och bara helt underbart härligt.

För övrigt hade hon jäkligt snygga boots och jag tänker mig att till hösten behöver jag verkligen ett par såna. Hon hade även ett ormhuvud på sin ormskinnsgitarraxelrem. Det känner jag inte att jag behöver.

Inga kommentarer: