torsdag, maj 02, 2013

En mellandag

Väldigt förvirrande att vara ledig en dag sådär mitt i veckan alltså. Jag är övertygad om att det är måndag idag så jag skyndade mig för att komma i tid till måndagsmötet. Vilket inte behövdes eftersom det inte är måndag... Men kvart i nio var jag på jobbet, utan torsdagslatte och det var ju bra. Ännu bättre är det att det ju faktiskt är fredag i morgon.

I tisdags grillade vi korvar och åt till lunch och min man jobbade lite till och sen fick jyckarna en runda på Spille och vi såg The Sitter när vi åt vår middag och Jonah Hill är ju himla gullig faktiskt. Ett avsnitt Bones hann vi också med innan vi gick och la oss.

Igår steg jag upp tidigt och såg två avsnitt Bones innan min man steg upp och gjorde frukost till oss. Sen tog vi med jyckarna på en 4 km powerwalk och åkte och handlade och när vi kom hem var det dags att grilla korv till lunch igen och jag gjorde coleslaw och sen satt jag ute och läste tills jag tröttnade på alla grannarna som trädgårdsarbetade med saker som lät. Vi åt hemmagjord pizza till middag och plötsligt fick vi bråttom iväg för att se Rosanne Cash på KB.

Rosanne var jättebra, förstås, men inte lika bra som förra gången. Tyckte jag. Förra gången var det nästan fullt på KB och alla stod upp, denna gången var det bord och stolar och inte alls lika många människor. Ingrid messade när vi var på väg och undrade om hon skulle ta platser till oss och det sa vi såklart ja till. Jag tyckte det var skönt att sitta ner eftersom jag hade huvudvärk och mådde lite illa. Halv elva var det slut och vi åkte hem och såg lite Bones och lyssnade på musik och kom inte i säng förrän klockan var nästan tolv.

Inga kommentarer: