onsdag, maj 22, 2013

Det regnar och jag luktar regn

Det luktade regn när jag vaknade igår, så jag matchade med att ha på mig Marc Jacobs Rain. Idag luktar det inte så mycket regn, men det har regnat och det kommer säkert att regna så jag har Rain idag med. En doft att bli glad av.
Jag såg en ensam vallmo när jag gick hem
I morse var jag på jobbet tidigt. Redan klockan åtta och först av alla. Min man åkte till Köpenhamn så jag steg upp och blev klar samtidigt så vi tog samma buss. Det var trevligt med sällskap. Kanske tar vi samma buss hem i eftermiddag också. Egentligen skulle vi stängt kontoret efter lunch och åkt till Tivoli i Köpenhamn, men eftersom vädret inte är på vår sida så nöjer vi oss med att äta lunch tillsammans och det är ju trevligt det med!
Dolly ville inte stiga upp
Igår var jag inte på jobbet speciellt tidigt. Och då tränade jag inte ens innan... Eller tvättade håret... Vet faktiskt inte vad som hände där...? Men det gick bra på jobbet och halv fyra tog jag bussen hem och umgicks med jyckarna en stund innan jag värmde lite rester och gick ut med dem och sen spelade jag Sims och tittade på Bones tills min man kom hem då vi såg ett avsnitt Bones till och snart är jag nog klar med säsong fyra också. Här går det undan!
Morgonpromenad
I helgen skulle jag gått på klassträff, men hade ont i rygg och höft och tyckte mest synd om mig och gjorde inget alls. Mer än gick en långrunda med jyckarna och tittade på när min man byggde ihop våra nya fina utemöbler. Min man grillade högrev i två timmar och sen skulle det brässeras  i ugn i 4 timmar. Sen middag blev det, men god var den! Vi hann även med att springa en sväng i regnet och köpa en pelargon och äta rabarberkalkon och jag sov middag och vi såg The Avengers som var ovanligt bra för en superhjälteactionfilm.
Fina pelargonen på nya matbordet
I måndags orkade jag inte träna. Det var varmt och fuktigt när jag kom hem från jobbet och det enda jag ville var att sitta i trädgården och ha det mysigt med lite vin, men jag tog mig i kragen och vi sprang en sväng och det var jobbigt och kvavt och svårt att ta djupa andetag men vi sprang.
Daisy softar i solen
Min man och jag har som mål att träna varje dag i fyra veckor och vi är ungefär halvvägs och än så länge har det gått bra. Vi har kört Jillian och sprungit och kört trampen och som belöning får jag ett par röda tofflor och min man ett par inneskor och varje gång jag känner för att ge upp tänker jag på mina röda tofflor och tränar fast jag inte vill. Det har inte blivit någon morgonträning på ett tag, men snart är det fredag och jag vill inte tillbringa min fredagkväll med att träna så jag får väl ta mig i kragen.

Inga kommentarer: