söndag, maj 05, 2013

Årets första islatte

Jag drack årets första islatte igår och det var precis lika gott som jag kom ihåg det. Egentligen hade jag tänkt stiga upp tidigt och se Vampire Diaries medan jag drack min islatte, men jag var trött och sov ända till åtta så min man steg upp samtidigt som jag och Vampire Diaries fick vänta.
Daisy slappar i solen
Dolly och Daisy fick feeling och busade loss
Efter frukosten gick vi ut med jyckarna och det var varmt och skönt och kändes nästan som sommar och det hade ju varit perfekt att tillbringa dagen i trädgården, men vi satte oss i stället i bilen och körde till Ikea i Helsingborg eftersom jag sett på nätet att de hade servetterna med flamingo där. Ikea i Helsingborg såg ganska exakt ut som Ikea i Malmö så det var inte så svårt att hitta vad vi skulle ha. Ett helt gäng servetter blev det. Och kökshanddukar och sugrör.
Fina servetten!
Vi åt en snabb hamburgerlunch på Max och åkte sen och tittade på valpar och sötaste lilla 4 månadersvalpen var så rolig och busig och mysig att jag bara längtar tills vi har en liten valp igen. När vi kom hem var klockan redan fyra och vi satte oss i trädgården med var sin drink och jag läste och läste och min man trädgårdsarbetade lite och sen gick han in och förberedde middagen och la söndagsmiddagen i marinad och jag tyckte det blev kallt och gick in och gjorde honom sällskap och till middag åt vi biff och gremolatagrönsaker (som vanligt) och såg One Day som var ganska söt och sorglig.
En drink i solen
Det blev inget Vampire Diaries när jag kom hem i fredags. Solen sken och min man lockade ut mig i trädgården med parma och lomo och rosé och vi satt ute tills det blev för kallt och gick in och gjorde vitlöksbröd och skalade räkor och sen såg vi Grey's.

Idag dricker jag årets andra islatte och ser ett avsnitt Bones som jag somnade i härom kvällen och min man gör frukost och vi har inga planer alls för idag. Mer än att trädgårdsarbeta lite. Och laga carnitas till middag.

Inga kommentarer: