tisdag, april 30, 2013

Kort tisdag

Skönt att det bara är halvdag idag. Jag är snuvig och ögonen kliar och det beror väl på allergin kan tänka, men jag tog väl en tablett igår? Min man försökte påminna mig i morse och kanske skulle jag tagit en då? Nåja, får ta en när jag kommer hem i stället...

Jag har inte så ont i benet idag. Bara lite, inte som igår när jag knappt kunde gå, men undrar om det kanske är dumt att försöka träna? När jag kom hem från jobbet igår släppte jag bara ut jyckarna i trädgården och sen värmde jag min mat och placerade mig i soffan med Bones och jyckarna och låg där tills min man kom hem. Kanske därför jag inte har så ont idag?

Idag slutar jag redan klockan tolv och det känns urlyxigt! Till lunch ska vi grilla korvar och till middag ska vi ha biff med gremolatagrönsaker och det ser jag fram emot. I morgon är vi helt lediga och på kvällen ska vi gå och se Rosanne Cash och det ser jag också fram emot! Hon var galet bra sist vi såg henne.

Det slog mig härom dagen att det snart är dags för årets safari och jag kanske ska skriva en liten lista så jag inte glömmer att titta på något viktigt när vi är ute... Astilbe, vit funkia, spännande rudbeckior, rosor, sommardahlior måste jag titta på. Och förhoppningsvis köpa. Grönsaker vill jag också ha. Typ tomat och chili och sånt... Det får nog bli lite research de närmaste dagarna känner jag...

Oj! Bara en timme tills jag sitter på bussen! Härligt!

Inga kommentarer: