måndag, april 22, 2013

En skål för våren och grillpremiär

Fina nejlikor
Jag jobbade till fyra i fredags. Det gick bra. Mycket bra, men jag är inte klar. Långt ifrån. Jag hade lätt kunnat jobba till sex, men jag ville ju hem. Hem till vinet och Vampire Diaries. Jag var hemma vid fem, hällde upp ett glas vin och satte på tv:n och efter en halvtimme eller så kom min man hem med kvällens middag och förtugg. Vi åt parma och lomo och min man stekte entrecôte och gjorde gremolatarotfrukter och vi såg två avsnitt av Hemlock Grove innan jag somnade.
Vitlökspajen
Tulpaner som blommar
I lördags vaknade jag med huvudvärk och ont i magen och tog en tablett och en våt handduk och försökte somna om utan framgång. Vid halv åtta steg vi upp utan att träna, eftersom jag hade ont, och tillbringade morgonen med bacon och äggröra och varsin dator. Min man tillbringade förmiddagen i trädgården och jag tillbringade den i soffan eftersom huvudvärken vägrade att ge med sig. Till lunch lagade min man en fantastiskt god vitlökspaj med getost och den åt vi ute i trädgården medan vi njöt av solen. Till efterrätt blev det en espresso med grädde och en cigarr och sen fortsatte min man att trädgårdsarbeta medan jag läste. Och när han var klar skålade vi in våren med en flaska crèmant. Till middag blev det flankstek och Jagged Edge, men jag somnade någonstans i slutet så jag får väl se det när min man är i Stockholm.
Efterrätt
Igår vaknade jag också med huvudvärk så medan min man trädgårdsarbetade tog jag en treo och sen gick vi ut med jyckarna, åkte till Plantagen och köpte en ny trädgårdssoffa, satt ute och åt resten av vitlökspajen till lunch och min man byggde ihop nya trädgårdssoffan och sen invigde vi den med en espresso med grädde och en cigarr. Jag fortsatte att sitta och läsa och min man byggde ihop nya grillen och sen gick vi in och började på maten som bestod av grillad ryggbiff, aioli, klyftisar och jordärtskockor och två avsnitt Nashville.

Inga kommentarer: