söndag, april 28, 2013

Bones

För ett par år sen tittade min man och jag på Bones och såg nog de tre, fyra första säsongerna. Då gillade jag det inte så mycket. Dels för att jag läst böckerna som serien baserar sig på och i böckerna är Bones inte socialt missanpassad och det blev helt fel för mig. En annan sak som störde mig var David Boreanaz. Jag hade så svårt att släppa honom som Angel, jag kunde liksom inte se honom som någon annan...

Nu har det gått ett antal år sen jag senast gav Bones en chans och nu är det alltså dags igen. Jag ser det. Och överraskas över att jag faktiskt gillar det mycket bättre den här gången. Det är längesen jag såg både Buffy och Angel och har nog släppt David Boreanaz nästan helt som Angel. Böckerna av Kathy Reichs har jag inte läst på länge, har inte kunnat sen jag såg tv-serien, så dem förknippar jag inte heller med serien. Booth och Bones har ingen kemi what so ever, men det låtsas jag inte så mycket om, Emily Deschanel har ingen utstrålning och är ganska tråkig att titta på, men David Boreanaz är ju faktiskt ganska snygg egentligen och medhjälparna på labbet ganska roliga så jag har faktiskt blivit lite fast. Och ser fram emot att se avsnitt nio på säsong ett i kväll innan jag går och lägger mig...

Inga kommentarer: