tisdag, mars 26, 2013

Extra shot

I morse råkade jag få en latte med en extra shot espresso och det var ju inte riktigt så jag hade tänkt mig att min latte skulle smaka. Men den var ju drickbar ändå och tillsammans med en fralla med ost blev det mer än helt okej.

Tidigt i morse blev Dolly nödig och jag släppte ut henne i trädgården och vi gick och la oss igen och sen var det bara Daisy och jag på morgonrundan och det var hur mysigt som helst att promenera med henne i solen. Och av någon märklig anledning hann jag med 7,49-bussen och det tillhör verkligen inte vanligheterna.

Det ser ut som om våren är här för att stanna, men jag vågar ju inte hoppas för mycket. Det ligger fortfarande snö kvar i trädgården och när som helst kommer väl en liten snöstorm och försenar de stackars påskliljor som försöker ta sig upp i tid till påsk. Men eftersom solen skiner är jag nästan sugen på att ta med Daisy på en lite löptur när jag kommer hem, men frågan är om jag verkligen orkar? Kanske ska jag skjuta upp det till efter påsk i stället?

Jaha, nu gick solen i moln bara för jag fick lite vårkänslor en stund...

Inga kommentarer: