söndag, februari 17, 2013

Slö söndag

Jag drömde så konstigt inatt;

Jag såg en film med Tom Cruise och han hoppade upp på en kamel och kläderna trillade av och han satt bak och fram och red på kamelen naken med sex nycklar av guld. Plötsligt var Tom Cruise borta och jag var med i filmen och nycklarna var gömda i ett bageri och Katta och jag skulle leta reda på nycklarna, men vi hittade inte alla trots att vi letade bland bröden, om och om igen... 

Jag vaknade förvirrad och försökte förstå vad drömmen kunde betyda, men fattar fortfarande ingenting...
På dagens runda
Daisy på dagens runda
Idag har vi mest tagit det lugnt, Debbie gav oss sovmorgon ända till nio och det var ju ganska skönt eftersom vi inte var hemma från Ingrid förrän ett i natt. Och efter frukosten och Biggest Loser tog vi med Daisy och Debbie ut på en långrunda och det var halt och jobbigt men skönt ändå. När vi kom hem från rundan var klockan ett och jag var hungrig och kinkig och min man fick åka och handla lunch och när lunchlaxen var uppäten var jag snäll igen, men frös som en gris. Så vi bestämde oss för att ta ett långt och varmt bad. Buffy gjorde sitt bästa för att störa oss när vi badade, men vi gjorde vårt bästa för att inte låtsas om honom och det gick nog ganska bra. Efter badet blev jag trött som vanligt och somnade på sängen och vaknade när Debbie kom upp och la sig bredvid mig och slickade mig på hakan och gick igen. När jag kom ner hade min man börjat på maten; kalkonfilé med sötpotatis, stekt brysselkål och trattkantarellsås. Och nu tittar vi på Sons of Anarchy och äter popcorn och snart vill jag nog gå och lägga mig...
Ett fallet träd på dagens runda
Igår hos Ingrid var det trevligt och gott som vanligt och alla var där, inklusive nyaste bebisen Isabelle. Vi åt oxfilé och potatis och tårta och ostar och drack vin och pratade och lyssnade på musik, så som man gör.

Och i morgon ska jag ta foto på något som är blått.

#24

Inga kommentarer: