lördag, februari 02, 2013

En ganska vanlig lördag

Fredagens grissini med mannen i bakgrunden
Fredagsmyset i matrummet
Debbie väckte oss som vanligt halv nio, precis som varje lördag och söndag. Min man gick upp med henne och jag låg kvar till nio och lyckades med nöd och näppe vakna till liv, men det gick och när jag kom ner var frukostgröten nästan klar.

Finaste dörrhandtaget?
I trädgården blommar snart julrosorna
Efter frukost och hundpromenad åkte vi till Erikshjälpen där jag fyndade två vaser och sen åkte vi till Systembolaget och köpte champagne och barolo för våra julklappspengar och när vi kom hem gjorde jag blomkålssoppa som inte blev så dum. Vi städade i garderoben och körde en timme Jillian och när vi var klara öppnade vi champagnen och firade att vi pallat träna.
Lördagsbuketten
Dolly har tagit plats i soffan
Kvällens middag består av flankstek (som är biff) och ugnade rödbetor och fetaost (som inte är ugnad). Champagnen är slut och vi frångick våra principer och tittade på melodifestivalen och såg som vanligt inget vi gillar. Nu är det Pluras kök i Spanien och om en stund ser vi Beer for My Horses och efteråt blir det väl nya favoritserien, Sons of Anarchy. Om vi är vakna...

Kvällens middag
Champagnen
Kvällens fantastiskt goda middag
#9

2 kommentarer:

Kattalena sa...

Är det ert dörrhandtag?

åsa sa...

Japp! :-)