torsdag, januari 31, 2013

Torsdagstankar

Idag fick jag inte mycket gjort på jobbet, men det jag gjorde var ju bra så jag känner mig ganska nöjd ändå och när klockan blev fyra kom min man och hämtade mig för jag hade ont i magen.

Jag har fortfarande ont i magen och ligger med Dolly i soffan och mannen är ute med Daisy och Debbie och till middag ska vi ha kycklingvingar och ett glas vin och jag är både sugen och inte, men kanske känns magen bättre med lite mat?

Och i morgon är det redan fredag och vi ska nog se Lost och till middag ska vi ha oxfilé och vitlökssmör och jag hoppas på parmaskinka till förrätt.

Igår gjorde jag kanske världens godaste tacos, men min man var en timme sen så jag fick äta dem själv.

I morgon börjar vår fotoutmaning och första temat är "från ovan" och kanske borde jag leta reda på en pall?

Jag har börjat läsa på bussen igen, Tistelblomman av Amanda Hellberg och jag tycker verkligen om den fast jag precis börjat och jag blir nästan lite sugen på att bo i ett stenhus på den Engelska landsbygden, fast kanske känner jag annorlunda när jag kommit lite längre i boken?

I maj spelar Lucinda Williams äntligen på KB igen! Och jag har köpt biljett! Ser sjukt mycket fram emot att få se henne igen, det är ju hela fem år och tre månader sen sist. Men who's counting...?

Och i morgon är det februari och vi är ett steg närmare våren.

#7

Inga kommentarer: