måndag, januari 28, 2013

Tjejmåndag

Jyckarna och jag sitter i soffan och har tjejmåndag med Nashville, Top Model Sverige och Project Runway, min man är på väg till Stockholm och snart ska jag gå och lägga mig.

Jag har gått cirka 6 000 steg idag och på lunchen beställde jag nya promenadskor som ska inspirera mig att ta ännu fler steg.

I morse orkade jag inte stiga upp utan låg och filosoferade över hur gott kaffe med mjölk är och hur äckligt te med mjölk är och det gjorde jag ända till kvart i åtta och sen fick jag bråttom och halkade iväg till jobbet.

Vi försökte ge Debbie hennes allergispruta igår, men hon skrek som en stucken gris innan vi var klara så vi gav det ett nytt försök idag. Idag fick jag nästan sitta på henne och hålla i frambenet och trycka ner huvudet samtidigt som min man stack in sprutan i nacken på henne. Tyvärr lyckades hon krångla sig ur mitt grepp så hon fick inte hela sin dos, men i alla fall det mesta. De kommande veckorna får vi öva på att hålla och peta på henne så att det går lite smidigare nästa gång.

Förresten är det lite kul att Hayden Panettiere från Nashville är med som gästdomare i kvällens Project Runway...

I morgon har jag tagit ledigt och ska tillbringa dagen med att se film. Jag hoppas ju att jag ska se intelligenta, smarta filmer som utmanar min hjärna, men jag är rädd att jag i stället fastnar framför American Pie eller någon annan tramsig komedi...

Men nu är det ju The Mentalist så jag kanske stannar upp en stund till trots att jag är alldeles för trött...? Och oj, vad jag blev sugen på stekt ägg. Gärna på en varm skinksmörgås med ananas...

#4

Inga kommentarer: