fredag, januari 25, 2013

TGIF!!!

Idag firar jag fredag med latte. Den första latten sen latteolyckan på tåget i mellandagarna. Gott och varmt och varmt behövs eftersom jag fryser ända in till märgen. Ska inte den här vintern ta slut snart?

Jag ser fram emot ikväll när jag firar fredag med galet många tända ljus och parmaskinka och grissini (sjukt sugen på grissini) och oxfilé och gott italienskt vin.

Men innan jag får gå hem och fira fredag ska jag shoppa upp hela lönen, känner idag ett stort behov av ett gäng tulpaner och en matchande vas. Och visst behöver jag lösögonfransar? Okej, det kanske inte blir hela lönen och inte ens halva, men jag känner mig lite snål idag när lönen är ny...

Igår var mannen och jag på romprovning på Systembolaget och det var väldigt intressant och spännande. Spännande att få höra lite bakgrundshistoria till rommen och spännande att smaka. Fem sorter fick vi smaka på och av dessa fem har vi faktiskt tre hemma, men de smakar inte likadant hemma som de gjorde där. Så intressant att lukta och smaka och analysera och höra vad andra tyckte. Lite tråkigt att jag var täppt i nästan och glömt nässprayen hemma så min näsa var ju inte på topp...
Rommen innan den provades
När vi hoppade av bussen hemma efter romprovningen blev jag akut kissnödig och var rädd att jag inte skulle klara hela vägen hem, så min man fick övertala mig att kissa i en buske. Pinsamt, men mycket mycket nödvändigt...

Och jag bestämde mig för att försöka vara med i #Blogg100 från idag, jag är tydligen inte så feg som jag trodde...

#1

Inga kommentarer: