söndag, januari 13, 2013

Sällskapsresor och nyårsmål

I helgen har vi mest tagit det lugnt, gått långa rundor med jyckarna, fixat i matrummet (äntligen klart!), tränat, ätit god mat, druckit gott vin, kollat på film, planerat veckans middagar, beställt skor och varit nöjda med att vi klarat av en hel vecka med ett av årets nyårsmål.

I stället för nyårslöften har jag satt upp några nyårsmål, precis som förra året. Än så länge har jag lyckats med ett och misslyckats kapitalt med ett annat. Och nyårsmålen är som följer:

* Köpa ny iPad - Avklarat!
* Inte köpa kläder förrän till midsommar - Stort fail på den! Jag har redan köpt tre par byxor och två koftor, men koftorna gälls knappt eftersom jag hade kuponger på HM och fick två kronor tillbaka...
* Köpa en Alvar Aaltovas - Kommer att bli ursnygg på sideboardet!
* Träna varje dag och göra träningen till en god vana igen - Än så länge har jag tränat varje dag en hel vecka och är jäkligt stolt över det!
* Bli bättre på att planera och variera våra middagar - Den här veckan har det gått hur bra som helst! Vi har ätit kött och fågel och skaldjur och vegetariskt och pasta och faktiskt två rätter ur senaste numret av Allt Om Mat så det känns som om vi är på rätt väg. Vi ska försöka att äta lite nyttigare också nu efter jullovets utsvävningar. Jag är så glad att jag inte är mycket för läsk och chips och godis och kakor, det gör ju det hela mycket lättare... Nu är det mest biff och klyftisar och aioli och vin jag måste dra ner på och det var tydligen inte så svårt...

Nä, nu får jag börja på kvällens middag om vi ska hinna se en film eller två ikväll. Igår såg vi Sällskapsresan och Snowroller - Sällskapsresan II så ikväll blir det SOS och kanske den Ofrivillige golfaren om vi hinner...

Inga kommentarer: