söndag, januari 27, 2013

Dilemmat, Ikea, Emporia, hemmafix och mousserande

I morse vaknade jag tidigt och var pigg och det hör verkligen inte till vanligheterna! Jag bestämde mig för att utnyttja morgonen till att se en film (The Dilemma) medan mannen och jyckarna fortfarande sov, men jag hade knappt hunnit börja innan min man steg upp. Jag blev förstås lite irriterad för han stiger sällan upp innan nio på helgen. Men han var snäll och höll sig ur vägen och gjorde frukost till mig och gjorde mig sällskap framför filmen. Utan att prata och fråga för mycket och det uppskattade jag! Och filmen var bättre än jag förväntade mig efter att Syrran dissat den...

Efter frukost och hundpromenad åkte vi äntligen till Ikea! Vi hittade allt utom duschstång och ben, men vid det laget var jag hungrig och kinkig och vi var tvungna att ta oss därifrån så jag skulle få i mig lite lunch. Efter lunchen åkte vi till Ilva och köpte en tavla på en hjort (eller något annat djur med horn) som såg ut som Daisy och sen åkte vi till Emporia och kollade runt och fingrade på iPad mini som min man blev sugen på och sen handlade vi kvällens middag innan vi körde hem och på vägen ut ur parkeringshuset skrapade min man upp sidan på bilen...
Äntligen blommor i fönstret!
En ny orkidé blev det också
Vi kom hem och ramade in tavlor och städade matrummet och satte blommor i fönstret i vardagsrummet, som ser väldigt sorgligt ut nu när matrummet är så fint och fräscht. Jag dricker mousserande vin och min man slavar i köket, om en stund ska vi äta oxfilé och låtsas att det inte är måndag i morgon.
Kuddarna livade ju upp soffan, men resten av vardagsrummet behöver verkligen ett lyft!
Och inatt drömde jag någon slags homoerotisk dröm om Chevy Chase och Lasse Åberg. Kanske inte det mest logiska paret...? Måste vara alla Sällskapsresanfilmer vi konsumerat den senaste tiden...?

#3

Inga kommentarer: