torsdag, januari 24, 2013

Äntligen torsdag

Äntligen torsdag för det betyder fredag i morgon. Jag är galet trött och kommer nog snart att somna i soffan med alla jyckarna. Jag är trött på att vara trött och längtar efter att få vakna pigg och utvilad en dag. Kallt är det också och fryser gör jag. Jag är sjukt trött på vintern och kan inte fatta att det faktiskt fortfarande är januari. Att det är en hel vecka kvar innan det blir februari. Inte för att februari brukar vara mycket bättre, men det är i alla fall ett steg närmare våren.

Ja, veckan har varit seg och omotiverad och i tisdags behövde jag kött och aioli så det hade vi och sen åkte min man till Stockholm och jag fastnade framför en film och gick sen och la mig med alla jyckarna och sov dåligt hela natten. Igår kom min man hem igen och jag behövde onyttig mat ännu en gång, så jag övertalade min man att vi skulle ha gyrostallrik och det hade vi. Ikväll blir det lax och sen ska vi på romprovning och det kan bli precis hur spännande som helst.

#Blogg100 tycker jag verkar vara en kul grej, men eftersom jag är en mes som inte vågar vara som alla andra, så gör Katta och jag en egen liten 100 utmaning som börjar på fredag 1/2. Då börjar även vår fotoutmaning på den ännu odöpta bloggen "foto". Fotoutmaningen ska förhoppningsvis få igång mitt fotograferande igen, för jag vill ju, jag är bara så oinspirerad. Jag funderar även på att utmana mig själv och ta ett foto om dagen i ett år. Vi får väl se hur det går...

Inga kommentarer: