fredag, december 21, 2012

TGIF!!!

Äntligen fredag och inte vilken fredag som helst! Fredag före julafton, fredag före julledigheten, fredag och lön!!! Alla julklapparna är inhandlade och i eftermiddag handlar vi den sista maten och de sista dekorationerna. I helgen ska vi städa och laga mat och förbereda julfirandet. Och på måndag firar vi julafton hela, hela dagen med Modern och Rolf och julmat och julklappar och julmusik.

Jag slutar klockan ett idag och är den som går sist... Men det gör inte så mycket, jag har att göra en stund till... Och sen ska jag gå och köpa ost och godsaker och träffa min man för att åka och handla.

Igår vaknade jag halv fyra och hade sjukt ont i huvudet, stapplade upp och letade reda på lämplig huvudvärkstablett och la mig igen och när jag vaknade hade jag fortfarande ont i huvudet och dessutom ont i magen plus att jag fortfarande var förkyld och hängig. Min man tyckte jag skulle stanna hemma, men jag var stressad över jobbmail jag fått och allt jag hade att göra och så skulle jag ju göra naglar. Så jag tog mig till jobbet och fick en del undanstökat och naglarna blev fina med vita glittriga tippar och efter jobbet köpte jag lite julklappar och mötte min man och åkte till Ikea och där shoppade vi på oss av ljus och servetter och fina fina mjukishjärtan som jyckarna ska ha runt halsen på julafton. Sen åkte vi till Mobilia och köpte salami och vin och ett rött halsband till en av jyckarna eftersom vi bara hade två.

Nä, om jag skulle ta och skynda mig nu så att jag får vara julledig!!!

Inga kommentarer: