tisdag, december 18, 2012

Sjuklingen...

Mitt hemmagjorda ris som jag är så nöjd med!

Jag fortsatte att ha huvudvärk resten av söndagen och min man fick koka kola och knäck medan jag satt på en stol och tittade på och kom med goda råd. Sen hittade jag illröda värktabletter jag fått av Katta och testade en och sen var jag så pass pigg att jag kunde röra i kastrullerna och fotografera och provsmaka och komma med ännu godare råd. Vi åt anka till middag och såg Grown Ups och när vi gick och la oss tog jag två nattpanodil och sov gott hela natten.
Tårtan var inte bara fin, den var god också 
När jag vaknade igår hade jag ont i halsen och ont i huvudet, men stressen över att inte ha varit på jobbet på länge fick upp mig och klockan nio satt jag vid mitt skrivbord. Det gick ganska bra att jobba ändå och på eftermiddagen fick vi tårta och julklapp och klockan fyra tog jag busssen hem med en massa jobbpapper. Vi åt macka till middag och min man åkte till Stockholm och jag såg Carnage med jyckarna innan jag gick och la mig.
Fin julklapp!
Daisy höll mig varm inatt
Idag har jag jobbat hemifrån hela dan och jag tänkte ta det lugnt, men det gick så bra att jobba att jag faktiskt jobbade hela åtta timmar i stället för de sex jag planerat. Och nu borde jag värma lite mat till mig och hälla upp lite mat åt jyckarna och sen kanske se en film innan jag går och lägger mig. I eftermiddags fick jag för mig att förkylningen var bättre, men nu tycker jag bara att den blir värre. Nosen är trasig och svider och är alldeles täppt och i morgon jobbar jag hemifrån igen.

Vi testade att fota julkort, de ser ju inte alls stela och onaturliga ut...

3 kommentarer:

Kattalena sa...

Sötnosvovvarna!!! Krya på dig! Hoppas du vaknar frisk och pigg och allt imorgon!

Kattalena sa...

Och jättefint julris du gjort! :-)

åsa sa...

Tack och tack och tack! :-D