söndag, december 16, 2012

Så typiskt

I fredags vaknade jag mitt i natten och hade ont i magen och oroade mig för att inte kunna följa med på julfesten i Köpenhamn och när det var dags att stiga upp hade jag fortfarande ont i magen och insåg att jag var tvungen att stanna hemma. Jag satte mig i soffan och jobbade en timme eller två innan jag somnade. Dagen tillbringade jag ömsom i soffan, ömsom i sängen och hade det faktiskt riktigt tråkigt. Vi bestämde att vi skulle åka till Ikea när min man slutat jobba, men när det började närma sig eftermiddagen hade jag fortfarande ont och orkade inte så vi skulle åka till Coop tillsammans i stället, men det orkade jag inte heller visade det sig. Och sen blev det kväll och jag hade ont i magen och ont i huvudet och kollade The Wire och min man lagade tapas till middag och vi såg Charmed och jag somnade i soffan.

Juligt?
Igår hade jag ont i huvudet när jag vaknade och tog en treo för första gången på nästan två veckor. Huvudvärken gick över och vi planerade och skrev listor och åt lunch och handlade och satte upp ljusslingor och gjorde ett julris att ha på dörren och planterade om hyacinter och en julstjärna och julade till det lite mer i vardagsrummet med hyacinterna och julgranskulor i glada färger och sen åt vi biff och aioli och tittade på Charmed och jag somnade i soffan.

I morse vaknade jag och hade sjukt ont i huvudet och tyckte jag var löjlig som tog en treo igår... Efter vad som kändes en evighet, vaknade min man och jag körde upp honom så att han fick komma med latte, treo och julmust och sen låg jag kvar i sängen tills frukosten var klar och jag kunde stappla mig ner. Jag har fortfarande ont i huvudet och ligger i soffan med jyckarna och nu känns det som om jag har ont i halsen också. Jag har massor på min lista för idag, bland annat koka kola och knäck, göra senap och planera julmaten, och nu börjar jag känna av julstressen. Det är ju bara en vecka kvar till julafton och jag fick för mig att det var två? I veckan måste jag köpa de sista julklapparna och försöka förbereda det jag kan innan julafton men det är ju skönt att vi har nästa helg också förstås...


Inga kommentarer: