onsdag, december 12, 2012

Nästan som en Rom-Com

Igår var mitt liv lite som en rom-com. Minus romantiken då alltså. Och kanske inte så mycket komedi egentligen, men lite lagom som hade passat i en rom-com i alla fall.

När jag gick ut med jyckarna hade jag broddarna på och tyckte de var så bra men när jag vände för att gå hem hittade jag först den ena och nedanför vår trappa låg den andra. Alltså hade jag gått större delen av rundan utan broddar...

På morgonen när jag gick till bussen insåg jag att jag skulle missa 8.30 och hinna med 8.40, men 8.30s busschaufför såg mig på andra sidan gatan när han kört förbi hållplatsen och undrade om jag ville följa med. Och det ville jag såklart!

På jobbet var jag mest trögtänkt och på eftermiddagen åkte Katta och jag till Emporia för att köpa julklappar till jobbet och det gick riktigt bra! Katta åkte hem och jag handlade vidare; mat och presenter och vin och på Systembolaget fick jag visa leg!!! För en tjej som var yngre än jag till och med! Himla roligt tyckte jag och skulle glad i hågen ta mig till tåget för att åka hem till jyckarna. Men jag lyckades ta fel rulltrappa och hamnade en våning högre upp än jag skulle och sen hittade jag inte ner och knappt ens ut.

Tåget kom och jag hoppade av på Triangeln och skulle gott och väl hinna med bussen hem.  Om det inte varit för att jag som vanligt lyckades ta mig ut genom fel utgång och hamnade på någon bakgata och det var mörkt och snöigt och jag hade ingen aning om var jag befann mig.  Jag irrade runt och kände till slut igen mig och småsprang till bussen med tunga kassar i snöslask och när jag var nästan framme såg jag bussen och sprang mot rödljus och tänkte att antingen ser han mig eller så kör han över mig. Han såg mig och jag kom på bussen och han sa Du springer mycket till bussen du. Han kände igen mig och visste var jag brukar hoppa på och av och tyckte det var tråkigt att min hållplats numera är indragen.
                             
Jag kom hem till slut och var helt slut och körde ut jyckarna att kissa i trädgården och mikrade min middag och såg en film och min man kom hem och vi drack vin och såg Charmed tills jag somnade i soffan.

Och nu sitter jag på tåget till Stockholm med Modern för att hälsa på Syrran.

Inga kommentarer: