söndag, december 23, 2012

Julmusik och julstök

Kvart över ett kom jag iväg i fredags. Fem i ringde vår VD och behövde hjälp med en PayPalbetalning och jag lovade hjälpa honom om han skickade alla uppgifter till mig, men han missade adressen, så jag skickade iväg ett mail till honom och stängde ner datorn och skulle precis gå då han ringde igen och frågade hur han skulle gå till väga. Vi löste det till slut och jag gjorde betalningarna hemifrån igår. Men i fredags när jag äntligen gått från jobbet gick jag till Ostaffären och köpte julostarna och smakade på dem också förstås. Sen mötte jag min man och vi köpte jultulpanerna och julsalamin och sen åkte vi till Ica på Emporia och storhandlade både mat och vin. När vi kom hem satte vi på julmusik och satte igång att gingrava laxen och jag skulle göra senap, men hade tydligen inte alla ingredienser hemma eftersom jag är förvirrad... Till middag åt vi lammfilé och aioli och klyftisar och tittde på Christmas Vacation. Ett måste när det är jul...
Debbie har alltid koll på vad som händer i kvarteret
Igår vaknade jag med huvudvärk och efter, gröt, latte och treo vilade jag en stund medan min man var ute med jyckarna. Eller jag skulle försöka vila, men plockade både här och där och fick egentligen inget  alls gjort... Min man kom hem och jag klädde på mig och borstade tänderna och min man frågade om jag skulle ha den där på mig och jag fattade ingenting tills jag upptäckte att jag varit totalt förvirrad och tagit på mig min bettskena... Nåja, vi kom iväg till Burlöv Center och där var nog större delen av Skåne också. Men vi köpte julklappar till jyckarna och det vi saknade till julafton och sen åkte vi hem och åt lunch och jag skulle vila eftersom jag fortfarande hade ont i huvudet, men plockade undan och putsade fönster och dammade och glömde hela tiden vad jag höll på med och blev av med mina inneskor stup i kvarten och var stressad och förvirrad och min man gjorde senapen och vi lyssnade på nya Buddy Miller och till middag hade vi Bookmaker Toast och såg The Rum Diary som inte handlade om något, men Johnny Depp var snygg som vanligt så det gjorde inte så mycket...
Buddy Miller
I morse vaknade jag åter igen med huvudvärk och sitter nu och dricker en treo medan julskinkan står i ugnen och julmusiken spelas för fullt. Om en liten stund ska vi göra lakritskola och sen ska jag göra struvor för första gången i mitt liv. Det känns som om julstöket är under kontroll, bara julskivan vol 11 och lite städning som ska fixas och nu när det är ljust ser jag att jag glömt att damma lite här och där... Hoppas jag inte är lika förvirrad idag som igår...
Lakritskola

Inga kommentarer: