torsdag, december 06, 2012

Det snöar och snöar och snöar...

Det bara snöar och snöar och snöar och det är precis hur mysigt som helst. Julkänslorna svallar nästan över och jag måste hejda dem så att de inte är borta innan julen är här. Vi tog ner jullådorna i helgen och jag sorterade ut vad vi skulle använda och vad som fick åka upp på vinden igen. Fina kulor i all världens färger fick stanna kvar och ska förgylla våra fönster i matrummet. I vardagsrummet nöjer jag mig med röda kulor, i sovrummet hänger vi två snöflingor. I trappan och i köket har vi elljusstakar och faktiskt en i matrummet också. En ny alldeles svart och fin. På jobbet lyssnar jag på julmusik dagarna i ända och när jag är hemma funderar jag på vilka julfilmer vi ska se till jul. Ett päron till farsa firar jul är ju given förstås...
Fina svarta ljusstaken
I lördags var vi på släktträff med jyckarna och Dolly och Daisy och Debbie lekte förstås mest med varandra, precis som vanligt... Men Daisy fick glädjefnatt när de släpptes lösa i hagarna och sprang och sprang och sprang och plötsligt var hon av med oss och efter det höll hon sig nära och varje gång hon sprang iväg och kom tillbaka knuffade hon lite på mig. För att visa att hon visste var vi var liksom...
Daisys syster Polkus och Debbies bror Upton
Vi lunch när vi kom hem och jyckarna sov. Sen julpyntade vi och jyckarna sov. Och det snöade och jyckarna sov. Till middag åt vi ankbröst och tittade på Charmed och jyckarna sov.

När vi vaknade i söndags var allt vitt, vitt, vitt och efter frukosten begav vi oss till Spille med alla jyckarna så att de skulle få springa loss i snön. Och sprang gjorde de. Sprang och busade och Debbie bet sönder Dollys öra och alla jyckar sov resten av dagen. Min man och jag åt lunch och julade lite till och veckoplanerade och min man veckohandlade och vi satte upp utebelysningen som vi fick ta ner lika snabbt eftersom vi är nybörjare och inte fattade att man skulle ha små dosor till kontakterna, men det har vi fixat nu så i helgen kanske den åker upp.
Snöklädd trädgård, Debbie fångar snö och vi går till Spille
Bus, bus, bus i snön på Spille
Mycket bus i snön var det
Och snö på nosen och hopp efter snöbollar och ett trasigt öra för Dolly
Och så lite mer bus såklart...
I måndags morse åkte min man till Stockholm och jag kom tidigt till jobbet och gick hem tidigt och tillbringade kvällen med att gå ut en himla massa rundor med jyckarna eftersom jag helst inte trotsar ödet och snön och isen genom att gå ut med tre jyckar på en gång. Sen såg jag The Tourist och störde mig på Angelina Jolie och tyckte att Johnny Depp såg moget sliten ut och var lika snygg, om inte snyggare än vanligt...
Vinter, vinter, vinter
I tisdags slutade jag med treo och när det var dags att gå hem kände jag spänningshuvudvärken komma, men jag lyckades köpa julklappar på väg till bussen och när jag äntligen kom hem gick jag ut med Debbie och parkerade mig i soffan en stund och Debbie var hungrig, trots att hon för ovanlighetens skull fick frukost av mig, och satt och gnällde och gick mig på nerverna. Jag svängde ihop en LCHF-fläskpannkaka och sa till Daisy att kissa i trädgården och Dolly vägrade och till slut fick jag och alla jyckarna mat och jag drack ett glas vin mot huvudvärken och Debbie gnällde igen och behövde gå ut och fick gå i trädgården och jag såg Dexter och längtade efter att min man skulle komma hem. Och till slut kom han hem och vi tittade på Arrested Development tills jag somnade i soffan.

I onsdags åkte vi till Plantagen och köpte lite julblommor och sen förälskade jag mig i en leopardpälspläd på Hemtex och jag köpte den idag när jag gick till bussen. Och det snöar och snöar och snöar och jag tar ingen treo och jag kör trampen varje dag och snart är det jul...
Julbonanza på Plantagen

Inga kommentarer: