tisdag, november 06, 2012

Tisdagströst

Jag vaknade klockan fem i morse och var irriterad och kunde inte somna om. Ju mer jag försökte, desto mer irriterad blev jag, så jag gav upp och började kolla ett avsnitt Buffy och när inte Buffy gjorde mig varken trött eller mindre irriterad så steg jag upp. Klockan var väl då sex eller nåt och jag duschade och gjorde mig i ordning och tog bussen till jobbet tio över sju och Espresso House hade precis öppnat så jag tröstade mig med en tisdagslatte och var först på jobbet.

Bästa trösten; latte och en treo
Det bästa med att vara på jobbet tidigt är att man får gå hem tidigt och det sämsta med att vara på jobbet tidigt är att förmiddagen känns lika kort och ineffektiv som när man kommer sent...

I söndags tränade vi. Vi tog oss i kragen och körde ett pass Jillian och det är flera månader sen sist och jag trodde inte jag skulle orka något alls, men det var mycket lättare än jag förväntade mig. Men jäklar vilken träningsvärk jag hade igår! Och fortfarande idag. Igår pallade vi inte köra Jillian när jag kom hem från jobbet, utan vi körde trampen i stället, jag medan jag kollade på Dexter. Ikväll blir det Jillian.

Men nu är det enchiladas och lite Buffy till lunch...

Inga kommentarer: