måndag, november 19, 2012

Nio filmer och en tv-serie

Fredagen tillbringade vi med köttfrossa, det vill säga lomo och parma och bröd och vin och sen lagade vi råbiff som vi åt medan vi såg Zookeeper.

På lördagen steg vi upp tidigt, läste tidningen, gick ut en långrunda med Daisy och Debbie, tränade med Jillian, åt lamm, aioli och Hasselbackspotatis till middag.
Lördagspromenad med galna jyckar
Söndagen innebar söndagspromenad med Daisy och Debbie och på eftermiddagen körde vi ett pass kettlebells och till middag hade vi hel kyckling i ugnen.
Söndagspromenad
I måndags var jag och klippte och slingade håret och insåg när jag kom hem att jag såg exakt likadan ut som jag gör varje gång jag går till frisören. Min man åkte och röntgade Debbie och jag såg en film och en halv och när min man kom hem åkte han till Stockholm och jag såg klart filmen och gick och la mig med alla jyckarna.
Snyggaste Daisy
Vaknade i tisdags och hade ont i kroppen av tre jyckar som trängts plus träningsvärken från hell. Jobbade hela dan, gick ut med Debbie, lagade fläskpannkaka, gick ut med Dolly och Daisy, såg en film, fastnade för Arrested Development, såg Torka aldrig tårar utan handskar och delade åter igen säng med de tre jyckarna.

I onsdags fick jag ont i magen och oroade mig för att ta bussen hem från jobbet, men det gick bra med hjälp av Arrested Development. Gick ut med Debbie, åt macka med Philadelphiaost till middag, såg Arrested Development, Debbie var jobbig och bråkig och när jag var ute kvällsrundan med alla bråkstakarna kom min man äntligen hem.
Min kattkompis som jag brukar snacka med när jag går till och från bussen

I torsdags mötte min man och Daisy och Debbie mig vid bussen efter jobbet och när vi kom hem spelade jag lite sims och vi åt enchiladas till middag och jag gick och la mig med två nattpanodil.

I fredags vaknade jag med huvudvärk och bestämde mig för att stanna hemma. Dolly och Daisy gjorde mig sällskap i sängen och min man kom med en bricka med latte, treo, cola och proviva och jag låg i sängen mellan jyckarna och drack och vid halv elva när jag kände mig ganska okej gick jag ner och åt frukost och tittade på konstiga tv-program och framåt eftermiddagen gick huvudvärken över och jag fick i stället ont i magen. Jag såg två filmer och vi åt ost och salami och parma och drack vin och sen åt vi Bookmaker Toast och tittade på Charmed tills det var dags att sova.

I lördags hade jag fortfarande ont i magen men vi åkte till Burlöv Center och köpte presenter till bebisar och tittade på ljusslingor och när vi kom hem rökte vi cigarr och grävde ner tulpaner och till middag hade vi lamm och aioli och klyftpotatis och vi såg två filmer och började på en tredje.

Igår tvättade jag håret för första gången sen klippet och jag färgade ögonbrynen och beställde nya spännande nespressokapslar och sen åkte vi och hämtade buren på jobbet så att jag ska kunna få plats att städa och sen åkte vi till Becka och Hanns på finfika och fick träffa nya bebisen och alla var där och de små barnen lekte och vi åt och pratade massor och Elliott låste in sig på toaletten och jyckarna satt i bilen och sen åkte vi hem och pustade ut med lite vin och ett farmspel innan vi lagade Korv Stroganoff och såg en film och sen var klockan mitt i natten.
Bebisar
Och enligt mina uträkningar har jag sett nio filmer sen jag bloggade senast... Filmerna är: Zookeeper (gullig) One for the Money (sådär... Inte ens Katherine Heigl kunde liva upp den), Friends with Kids (bra), Horrible Bosses (kul), The Heartbreak Kid (bra, förutom Malin Akerman), Karate Kid (den nya, faktiskt bra...), My Life in Ruins (lite gullig), My Big Fat Greek Wedding (ganska bra fortfarande) och slutligen Vacation (rolig).

Och jag har upptäckt Arrested Development som jag knappt kan sluta titta på, Dexter säsong sex försöker jag hålla lite på. Vill ju inte att det ska ta slut ju... Däremot vill jag att vi ska bli klara med Charmed så att vi kan se True Blood från början.

Inga kommentarer: