tisdag, oktober 16, 2012

Jag och jyckarna

Jag fortsatte att nysa och snörvla och snyta mig hela dan igår, passade på att ligga i soffan och vila samtidigt. Det blev ingen förkylning av det hela, förmodligen för att jag vilade. Kanske... Min man handlade och städade köket. Jag pratade och drack vin. Sen åkte min man till Stockholm och jag gick inte och la mig utan satt och kollade på tv tills klockan blev mycket. Dolly och Debbie la sig i sängen hos mig och jag släckte vid tolv och kunde inte somna. Jag låg och vände och vred mig och när jag äntligen somnat vaknade jag av att Daisy skakade på öronen om och om igen. Jag tittade på klockan och konstaterade att den var halv tre och gick sen upp och rensade Daisys öron. Och plåstrade om hennes öra som gått sönder av allt skakandet. Sen fick hon också lägga sig i sängen hos oss andra så att jag skulle kunna hålla koll på henne. Och där låg vi fyra och trängdes hela natten och jag kunde inte sova. Men lite sov jag ju och när det var morgon steg jag upp och gjorde mig i ordning för att gå till jobbet och eftersom det är måndag så var det ju måndagsmöte och jag hade lite extra bråttom till jobbet.

Jag var nästan klar och skulle bara spraya håret innan jyckarnas morgonpromenad, men sprayen var igensprayad och när jag skulle ta bort den intorkade sprayen slant jag med mitt lilla verktyg och körde det rakt in i pekfingret och det gjorde så ont så ont att jag nästan trodde att jag skulle svimma. Blodet rann och färgade vattnet i vasken rosa och det kändes som evigheter innan blodet slutligen slutade att forsa så jag kunde sätta på ett plåster. Vi gick världens snabbaste morgonrunda och jag sprang till bussen och kom i tid till måndagsmötet. Puh!

Jag bockade av massor på min jobblista och strax efter tre satt jag på bussen hem. Debbie och jag gick en höstpromenad och sen gick jag en lite kortare promenad med Dolly och Daisy. Kvällen tillbringade jag med att äta tacosallad, se en film, prata i telefon, se Torka aldrig tårar utan handskar, dricka en latte, gå ut med jyckarna och nu ser jag Dexter. Jag har bestämt mig för att Dexter ska vara den serie jag tittar på när min man är i Stockholm.

Jag jobbar hemifrån i morgon och borde stänga av tv:n och gå och lägga mig så jag tror jag gör det nu.

Inga kommentarer: