fredag, september 21, 2012

Patti Smith på KB

I onsdags var vi på KB och såg Patti Smith och fan så bra hon var! Jag var skittrött och orkade inte, men hade ju köpt biljett och tänkte inte banga (kul att senaste skivan heter Banga...), det var ju Patti Smith liksom... Jag hade inga förväntningar alls inför kvällen och det kändes ganska spännande, vi bara  kom dit och ställde oss längst bak eftersom det var fullt och varmt. Och hon var så bra! Det var en riktigt, riktigt bra rockkonsert, en sån man gick på förr. Patti var charmig och sjöng så bra, så bra, mycket bättre än på skiva i vissa låtar och jag fick nya favoritlåtar, såna som gått mig obemärkt förbi förut, och hon pratade och dansade och berättade när de var i Ystad och jag måste fråga Modern om de sett en mystisk kvinna på någon av sina dagliga cykelturer. Men jag känner att jag måste läsa om Just Kids, för jag fick inte riktigt ihop bilden av denna Patti med den Patti...

En bra konsert var det och jag är så glad att jag var där! Har lyssnat massor på Patti nu de senaste dagarna och vill bara ha mer och mer.

Inga kommentarer: