onsdag, september 05, 2012

Allmänt svammel

I söndags blev jag på riktigt dåligt humör efter att jag sprungit, men när min man kom hem från spårskogen med Debbie tog jag mig i kragen och tillsammans gick vi ut i trädgården och planterade om lite rosor. När rosorna var planterade och vattenspridaren igång så gick vi in och lagade biff och klyftpotatis och aioli och sen såg vi Ghost World som är precis hur söt som helst. När klockan var nio blev jag trött och ville gå och lägga mig och läsa en stund, men jag somnade faktiskt meddetsamma.

I måndags jobbade jag till fem och tog bussen till Coop och mötte min man för att handla middag. När vi kom hem var jag trött och hungrig och kinkig men efter middagen som bestod av pasta med vitvinssås och räkor kändes det lite bättre. Min man åkte till Stockholm och jag och tjejerna satt uppe och kollade på tv lite för länge.

Igår slutade jag redan klockan tre och meddetsamma jag kom hem slängde jag på mig träningskläderna och satte mig i soffan och intalade mig att jag skulle palla springa. Inte för att jag skulle kommit undan ändå... Klockan fyra tog jag med mig Daisy ut på veckans andra löprunda och det gick ju faktiskt hur bra som helst. Det var nästan så att jag längtar tills det ska bli lite jobbigare så jag får se vad jag egentligen går för... När jag kom hem lagade jag middag och matade jyckarna och sen gick Debbie och jag och mötte min man vid bussen och kom inte i säng förrän klockan var tolv.

I morse var det svårt som attan att stiga upp, men jag hann med tioiåttabussen och det är ju alltid skönt. Katta och jag har städat i arkivet och jag har känt mig allmänt effektiv idag, men jag är glad att det snart är dags att gå hem för mina ögon är trötta av allt excelarbete jag utfört idag...

Inga kommentarer: