torsdag, augusti 09, 2012

Torsdag är ju nästan fredag...

Dolly tycker inte om åskan
Min man åkte till Stockholm i måndags och innan han åkte åt vi en mycket god indisk kycklinggryta, vars recept jag hittade här, och jag gick och la mig för sent och tittade på Hart of Dixie på padden tills jag somnade. Och när jag vaknade var klockan sju och jag var ledig och stressad över allt jag ville hinna med, men när jag pratat med min man i telefon kändes det lite bättre. Jag hade ju faktiskt tagit ledigt för att slappa och bara göra ovettiga saker, inte för att städa och stressa. Så jag åt min frukost och gick ut med alla jyckarna och det började att regna och Dolly och Daisy fick bråttom hem och Debbie och jag hängde med och sen placerade vi oss i soffan och jag installerade Sims på min nya dator medan jag spelade Sims på min mans gamla dator och tittade på OS och på Project Runway och sen såg jag en film, 50/50, och den var söt och sorglig, men bra och vädret var perfekt för att bara få sitta inne och mysa; åska, regn, blåst och sol omvartannat... Plötsligt var det kväll och jag lagade torskrygg och gick ut tre kvällsrundor med jyckarna och sen tittade vi på Project Runway tills det var dags att gå och lägga sig och jag hade svårt att andas och fick ringa till min man och sen kändes det bättre, men när jag skulle somna så kom det tillbaka och jag kunde inte sova och gick och hämtade jyckarna som glatt gjorde mig sällskap i sängen. Det kändes mycket bättre med sällskap och efter en stund somnade jag. Och vaknade cirka hundra gånger under natten eftersom det var lite trångt och de låg på mitt täcke och Daisy steg upp mitt i natten och ville ligga i hundrummet i stället, men det fick hon inte. Debbie låg längs med mig precis som när hon var valp och Dolly låg nere vid mina fötter. Daisy, när hon väl kommit till ro, låg någonstans mitt på sängen.

Finaste parfymflaskan
Igår jobbade jag och det gick väl inte så himla bra. Allt fick kollas både en och två gånger och sen kändes det som om det var svårt att andas och jag ringde min man som pratade med mig tills det kändes bra igen, men jag hade svårt att tänka på annat än att det kändes i halsen, så till sist gick jag hem och då var väl klockan tre. När jag kom hem satte jag mig i soffan och frös med jyckarna och Debbie sprang ut och in och mådde illa och jag orkade inte laga mat utan åt bröd och aioli och drack ett glas vin och halv nio kom min man äntligen hem och han hade med sig finaste resepresenten som bestod av den nya Marc Jacobsdoften, Dot, och jyckarna fick mat och Debbie ville inte äta och min man och jag drack vin tillsammans och tittade på Midsomer Murders och det är ett mycket komplicerat program alltså...
Kommer att bli bra det här

Idag jobbar jag igen. Idag går det inte heller så himla bra. Idag är det datorn som krånglar och segar och vill uppdatera sig och starta om sig och jag har inte tålamod med sånt idag. Jag tänker få jättemycket gjort för nästa vecka är det inte så mycket jobb eftersom det är konferens i Stockholm och jag flyger inte utan tar tåget och förlorar ju två dagar på det, så totalt tre jobbdagar som försvinner.

Och i måndags köpte min man små cypresser som han satte vid häcken där grannarnas elaka hund brukar stå och mucka med våra jyckar och det kommer att bli så fint så fint så fint och där försvann i alla fall stressen över det...

Inga kommentarer: