söndag, juli 15, 2012

Tjejsöndag vol 8

Daisy på skogspromenad
Idag blev det ingen vanligt tjejsöndag med mys i trädgården eller i soffan. I dag följde Dolly och Daisy och jag med Debbie och min man ut i spårskogen. Klockan sju steg vi upp och klockan åtta satt vi i bilen. Jag satt och läste i bilen medan spåren lades ut och när min man kom tillbaka tog jag med mig Daisy ut på en liten skogspromenad. Hon var väldigt ivrig och bestämd, inte alls lika följsam som jag är van vid. Förmodligen för att det fanns mycket djur i skogen. Vi gick ner på en väg som ledde till en hage med får och där blev Daisy helt vild och ville fram och undersöka, men satte sig snällt ner och tittade på fåren när jag sa till henne. Efter en stunds tittande gick vi tillbaka till bilen och då var det hög tid att grilla och Josefin joggade förbi och vinkade och sen var det dags för Debbie att gå sitt spår. Jag höll mig i bakgrunden för att inte störa och jisses så duktig hon var!!! I början tog hon det lugnt och metodiskt och plötsligt rusade hon iväg så att jag och han som lagt spåret knappt hann med. När jag kom fram till henne och hennes vildsvinsklöve vände hon sig snabbt om, som om hon trodde att jag tänkte ta den från henne. Hon bar stolt klöven hela vägen till bilen och jag satt och läste medan min man gick med i ett annat spår och sen var klockan efter tolv och dags för oss att åka hem.


Debbie och klöven

Debbie och klöven
När vi kom hem hade jag ont i huvudet och somnade i soffan medan min man åkte och handlade och sen drack vi latte och åt ostmackor och sen tog vi ett långt bad och nu lagar vi middag. Jag har druckit en treo som hjälpte lite mot huvudvärken, hoppas att vinet gör resten nu. Till middag blir det biff och klyftisar och aioli.

2 kommentarer:

Kattalena sa...

Så fin hon är med sin klöve!!!

åsa sa...

Mmm... Fin är hon! :-)