fredag, juli 27, 2012

TGIF!!!

Mmm... Fredag... Mmm... Ledig...
Jag tog ledigt idag eftersom jag ska göra två smörgåstårtor, baka en banankolatårta, städa och plocka undan, hålla tummarna för att bakformarna jag beställt dyker upp för annars blir det svårt att göra någon banankolatårta, piffa uterummet, tvätta och lite annat smått och gott. Helst av allt vill jag ta med mig min islatte och sätta mig i trädgården och läsa. Men det blir kanske lite tid till det med. Om jag sätter igång med allt det andra vill säga...

Igår jobbade jag hårt ända till två. Jag var faktiskt ovanligt effektiv. Även om jag blev lite stressad när jag tänkte på alla utbetalningar som skulle hinnas med, men jag försökte verkligen samla tankarna och göra en sak i taget och det gick som sagt ovanligt bra. Jag blev faktiskt klar alldeles lagom tills Modern och Syrran kom och hämtade mig. Vi åkte till Fasters koloni för vår årliga sommarträff och vädret var alldeles strålande. Vi drack vin och åt ost och bröd och salami och svalkade fötterna och plötsligt var klockan halv sju och vi begav oss hemåt. Modern fällde ner taket på bilen och det var så skönt att känna vinden i håret och känna att det var sommar.

Faster och Modern
Faster har många rosor, här är Dorothy Perkins
Mysigt och somrigt på kolonien
Stanwell Perpetual
Fint fröhus
Soluret
Goda ostar
Gott stenugnsbakat bröd
Modern var koncentrerad
Faster var glad
Syrran var färgglad
Vi bjöds på Princesstårta (OBS! Inte min bit på bilden!)
Faster svalkade fötterna 
Syrran svalkade också fötterna
Sen svalkade vi alla fötterna
Dags att åka hem
När vi kom hem tyckte Dolly att Mormors bil såg konstig ut
 När jag kom hem satt jag med mannen i trädgården och drack rosé och rökte cigarr tills det blev kyligt och vi blev hungriga. Vi parkerade oss framför Hell's Kitchen med lite ost, bröd och vin och stannade där tills det blev dags att gå och lägga sig och jag blev tokig eftersom en djävla mygga bet mig på tån.

I tisdags shoppade vi loss på Ikea och som vanligt har vi inte packat upp kassen än. Borde göra det idag. Borde även hänga in ren tvätt i garderoben. Och jag borde plocka undan alla böcker som ligger utspridda över hela huset...

I onsdags var vi på FinIca och handlade till smörgåstårtorna och jag fick ont i magen och min man fick lämna mig hemma innan han fortsatte till Coop för att fortsätta handla och under tiden satt jag i trädgården med ett glas vatten. Vi hade tacos till middag.

Inga kommentarer: