tisdag, juli 24, 2012

Jobbar igen...

Jag vaknade tio i sex i morse och gick ner och släppte in Katten och satte mig framför datorn en stund, sen undrade jag varför jag inte försökte sova en stund till och gick upp och la mig igen och steg inte upp förrän sju och då bestämde jag mig för att ta det lugnt och tog inte bussen förrän strax efter åtta och det var alldeles lagom.

Igår vaknade jag också tio i sex och sen steg jag upp tjugo över och var ute i god tid och skulle ta bussen halv åtta, men den var för tidig, så jag missade den, men i stället fick jag ju sitta och läsa en stund i solen och det är ju inte helt fel.

Det känns faktiskt skönt att vara tillbaka på jobbet och skönt att det är sommar och sol ute. Igår läste jag ut Viveca Stens I natt är du död på bussen och efter jobbet mötte min man mig på Sockerbiten och vi hämtade nya böcker och när vi varit och handlat och satt oss i solen i trädgården med var sitt glas rosé, började jag på Criminal av Karin Slaughter. Jag tror att det är en mycket bra bok. Det känns redan så trots att jag inte kommit så långt... Vi hade kycklingsallad till middag och försökte gå och lägga oss tidigt, men det blev såklart inte så...

Just nu är jag helt ensam på kontoret, alla de andra har antingen semester eller har gått för dagen. Jag ska snart också gå för dagen. Min man och jag ska ta en liten tur till Ikea och köpa födelsedagspresent till Dolly och till middag ska vi ha pastasallad med räkor.

Inga kommentarer: