fredag, juni 15, 2012

TGIF!!!

Jag drömde så konstigt i natt och det kändes som om drömmen inte var min utan någon annans...

Jag och min sidekick (vem nu det var?) skulle ta oss genom ett radhus (varför har jag ingen aning om?) och i det radhuset visade det sig att en kille från mitt förra jobb bodde. Vi träffade på honom i hallen och han blev glad att se oss och jag började kittla honom så att han nästan trillade ner från trappan och sen kom hans fru och tyckte att det var jättetrevligt att vi var där och hon ville visa oss sina nyinköpta växter som såg ut som ruttna stora svampblommor och de hade gäster och gästerna klämde plötsligt sönder alla växterna och jag och min sidekick gick. 


Jättekonstig dröm faktiskt!

Men skönt att det är fredag. I morse trodde jag kort att det var lördag och jag blev besviken, men fredag funkar fint det med. Ikväll ska vi äta biff och aioli och jag hoppas på sol i helgen. Speciellt på söndag då det åter är dags för tjejsöndag.
Savon, Tyler, Dolly, Debbie, Daisy

I onsdags kom Annette och Tyler och Savon på besök och Debbie blev så glad så glad så glad. Hon kände lukten av dem innan de hunnit hoppa ur bilen och när de väl kom in i trädgården flippade hon helt. Debbie och Savon sprang runt som de ystra valpar de är och busade och slogs och lekte och sprang och brottades medan Tyler, Dolly och Daisy (som dagen till ära faktiskt var med...) satt eller låg i solen och tveksamt tittade på ungdomarnas framfart. Annette och jag drack islatte och åt mumsiga rabarbermuffins som Annette bakat.

Efter buset var jyckarna ganska möra och somnade i soffan och rörde sig knappt resten av kvällen. Inte ens när min man kom hem faktiskt... Debbie stukade foten under allt bus och haltade under kvällen, men stuket var borta nästa dag som tur var...

Igår fick jag feeling och jobbade ända till sex och fick faktiskt massor gjort. Jag har varit sjukt effektiv den här veckan, overkligt effektiv. Hoppas på en lika effektiv vecka nästa vecka också för det är bara fyra dagar och sen har jag semester!!!

Men ikväll är det vin och vila och i morgon middag hos svärmor.


Inga kommentarer: