fredag, juni 08, 2012

TGIF!!!

Mary Rose
Skönt att det är fredag igen och härligt med skatteåterbäring. Vi får fira lite i kväll och äta oxfilé i stället för entrecôte...

Jag har ont i huvudet och försöker kurera mig med treo/cola och det går väl sådär... Huvudvärken började redan igår och jag tänkte ta en tablett innan jag gick och la mig, men glömde det av någon anledning så därför får jag väl skylla mig själv.

I morse var vi med Daisy på djursjukhuset eftersom hon har klåda i rumpan och hon var så glad att få åka iväg på egna äventyr och skuttade och dansade och blev frustrerad i väntrummet eftersom hon fick vänta alldeles för länge. Veterinären tömde analsäckarna och hon fick med sig ett recept och jag åkte och jobbade och Daisy och min man åkte hem.

Debbie väntar på Daisy
I onsdags var det söndag hela dan och vi var ute med hundarna och solen sken och vi satt ute och läste en stund och jag läste ut Det innersta rummet av Elizabeth George och sen rensade vi ogräs på framsidan och jag gjorde pasta med räksås till lunch och sen målade vi terrakottakrukor svarta och planterade röda pelargoner i dem och vi planterade om hortensiorna och plötsligt var det dags att laga middag. Vi grillade entrecôte och satt inne och åt, men efter maten satte vi oss i trädgården med var sin cigarr. Dolly och Debbie hängde med och slogs så att bordet välte och min mans vinglas trillade och krossades mot marmorfoten på parasollet.


Igår jobbade jag och det gick ovanligt bra på jobbet. När jag kom hem fortsatte jag att jobba ett par timmar och min man tog med sig Daisy ut på en joggingtur och när de kom hem åkte Daisy i duschen för hon hade rullat sig i bajs. Förmodligen människobajs. Det blir inte mycket äckligare än så... Vi åt varmrökt lax och tittade på Grey's och Hells Kitchen och kom nog egentligen i säng alldeles för sent...

Inga kommentarer: