fredag, juni 01, 2012

TGIF!!!

Mmmm... Äntligen fredag! Jag gick tidigt från jobbet idag och sitter med jyckarna i soffan och dricker ett glas rosé. Egentligen borde jag nog städa och plocka undan, men här är saker överallt och jag vet inte var jag ska börja... Hade det inte stormat så förbaskat där ute hade jag satt mig i trädgården med en bok så jag slapp se eländet...

Igår var vi på Djursjukhuset med Debbie och veterinären misstänker allergi så hon ska äta specialmat ett slag för att se om det är foderallergi. Tråkigt för henne att inte bli firad på sin första födelsedag tycker jag, så jag funderar på om vi ska fira henne lite i förväg i helgen. Med fiskbullar alltså.

Jaha... Debbie råkade klumpa sig och välte ut mitt vin över soffbordet och datorn och mattan och phonen och fjärren och jag fick energi och plockade undan lite efter att jag torkat upp vinet och jag till och med plockade en lite bukett blommor bestående av en pion och lite kirskål och nu började det att ösregna. Min man sitter på tåget och är väl hemma hos mig om en timme cirka och då ska vi äta oxfilé och jag längtar! Både efter min man och oxfilén men kanske lite mer efter oxfilén...

Men skönt att det äntligen är helg och jag ska inte tänka på jobbet alls, bara jobba i trädgården och läsa och fixa här hemma.

Inga kommentarer: