söndag, maj 20, 2012

Tjejsöndag

Klockan åtta packade min man in sig och Debbie i bilen och körde iväg för att spåra. Dolly, Daisy och jag stannar hemma och har tjejsöndag. Det är konstigt hur tiden flyger när man är ensam. Fyra timmar har jag varit själv och jag har inte gjort mycket mer än ätit frukost i trädgården, varit på Netto med tjejerna, druckit en treo, researchat rosor och upptäckt att den ena rosen jag köpte på safarin ska bli tre meter hög... Men jag pratade med Modern och hon sa att det bara var att köpa ett stöd om den blev för stor. Jag hade tänkt göra en jordgubbspaj tills min man kommer hem, men de hade inga jordgubbar så det får bli en äpplepaj istället och det går väl bra det med. Nu ska jag luta mig tillbaka och njuta av solen, mitt kalla vatten, lite fin musik och en bok.

Inga kommentarer: