torsdag, maj 10, 2012

Torsdag idag, fredag i morgon

Jag tränade i morse. Fast jag egentligen inte orkade. Efteråt kändes det skönt såklart, men när jag nu tänker på att jag ska stiga upp och träna i morgon bitti också, så blir jag helt matt...

Igår skulle vi gått på Ridgebackpromenad, men jag jobbade till fem och var så trött, så trött när jag kom hem och sen började det att regna, så vi stannade hemma. Vi var för trötta för att träna och vi åt lamm och drack vin och tittade på Private Practice och försökte komma i säng i tid och det gick ovanligt bra.

I tisdags var min man i Stockholm och jag lämnade jyckarna hemma medan jag jobbade och jag gick hem tidigt från jobbet och jobbade de sista timmarna hemma. Jag orkade inte träna, men bestämde mig för att inte ha dåligt samvete för det... Jag pratade med Syrran i telefon och min man kom hem och vi såg ett avsnitt Private Practice och drack ett glas vin.

I måndags sprang vi en sväng när jag kom hem från jobbet. Vi lämnade jyckarna hemma men det var inte ett dugg lättare för det. Jag kämpade och svor och skrek och ville helst av allt ta kortaste vägen hem, men min man lät mig inte ge upp.

Och i morgon är det äntligen fredag, vi ska morgonträna innan jobbet och efter jobbet kommer Modern förbi med trädgårdsredskap och trädgårdsböcker och jag hoppas på en regnfri eftermiddag så jag kan sitta och dricka vin i trädgården en stund.

2 kommentarer:

Kattalena sa...

Ni är så himla duktiga som tränar på morgonen alltså! Så skönt att ha det gjort för resten av dagen. Inspirerande!
Snart ska jag också köra ett träningspass. Men jag är nöjd med 2 pass i veckan jag :-D. Hoppas jag får till det någon gång :-D

åsa sa...

Klart du får! :-)
Och ja! Det är vi faktiskt! Duktiga som tränar på morgonen! :-D