torsdag, maj 03, 2012

Hurtbulligt

Igår steg jag upp och körde ett stenhårt pass Jillian tillsammans med min man innan jag hoppade i duschen och fick skjuts till jobbet av min man. Han körde vidare till Göteborg och jag hade Debbie på jobbet. På lunchen åkte jag hem och lämnade henne och det tog nästan två timmar. På eftermiddagen insåg jag att jag glömt min nummerlapp till Vårruset hemma, men fick skjuts av Katta hem så att vi kunde hämta den. Halv sju stod vi och väntade på vår tur att starta. Kvart i sju kom vi iväg. Det gick faktiskt riktigt bra, även om jag för ovanlighetens skull fick håll. Men vi sprang och gick och det var lättare än jag trodde och det var väl för att jag inte kämpade fullt ut. Det var lättare att springa med Katta, men svårare eftersom det var så mycket folk i vägen och man fick springa om mest hela tiden. Vi kom inte sist med våra 5 km på 45 minuter och det var väl en himla tur! Vi fick en liten goodie bag och sen hittade vi våra lagkamrater och satt och hade picknick på rökt lax, potatissallad, renost, bullar och äppledryck. Mycket gott och precis vad som behövdes! Min man kom och hämtade mig strax efter åtta och han gjorde en paj, medan jag låg helt utmattad i soffan och kvart över nio begav han sig till Stockholm och jag blev ensam kvar med alla jyckarna. När pajen svalnat och jag satt den i kylen gick jag och la mig och somnade ungefär meddetsamma...

En annan hurtbulle är vår nya gräsklippare. Han klipper på för fullt från tidigt morgon till sen kväll och igår när jag kom hem var nästan hela gräsmattan klippt. Hur fint som helst! Och overkligt att vi från och med nu ska ha en välklippt gräsmatta. Alltid.

2 kommentarer:

precis en sån sa...

Hittade precis din blogg och har bara hunnit läsa lite grann. Blev dock direkt nyfiken på vad "Jillian" är för något?
Underbar trädgård och hundar förresten!

åsa sa...

Kul att du tittade in!

Jillian är Jillian Michaels från Biggest Loser. Hon har släppt ett par träningsdvd som passar mig ypperligt eftersom jag är alldeles för lat för att ta mig till gymet regelbundet :-)

Och ja, mina jyckar är underbara! Tack!