söndag, maj 06, 2012

En fin helg

Igår när jag vaknade orkade jag inte träna. Hela jag kände att jag var emot att träna, så vi bestämde oss för att hoppa över det och en träningsfri dag i veckan har jag ju bestämt mig för att jag får ha. I stället åt vi frukost alldeles för länge och gick ut med jyckarna och sen åkte vi till Erikshjälpen och fyndade en ljusstake och smörknivar och sen tittade vi inom Plantagen och jag hittade en lila sekatör som jag blev sugen på, men jag behöver ingen ny just nu, och sen åkte vi till Coop. När vi kom hem åt vi lunch och tillbringade eftermiddagen i trädgården. Min man rensade ogräs och jag satt mest och läste. Vi rökte var sin cigarr och gick in när det blev för kallt. Vi stekte var sin entrecôte och hade minisparris, sallad och aioli till.

I morse hade vi sovmorgon, Debbie väckte oss inte förrän klockan var nästan nio. Vi åt frukost och jag pratade med Syrran i telefon och sen tog vi med oss Daisy och Debbie till Spille där vi sprang en sväng. 3,6 km blev det och vi körde rundan motsols istället för medsols som vi brukar. Det var faktiskt mycket lättare, konstigt nog. Men även om det var lättare att springa och även om jag sprang mer än jag brukar, så sprang jag saktare. Mycket märkligt... Innan vi han börja springa kom en schäfer utrusande ur buskarna och försökte hoppa på våra tjejer. Daisy blev sur som vanligt och Debbie skrek som en stucken gris även om schäfern inte gjorde något. Hussen kom också rusande ut ur buskarna och höll fast hunden som bara var ett år, men jag tyckte nog att han var lite mer än bara unghundskaxig... Vi kom hem och vi åt lunch i trädgården och fiskbilen knackade på och fick sig en utskällning av jyckarna och jag läste och min man flisade och jag bakade en rabarberpaj och vi fikade och jag läste och min man fortsatte att flisa och jag blev kall och gick in och fortsatte att läsa.

Nu har vi ätit och tittar på tv en stund och jag längtar efter sängen och att få läsa...

Inga kommentarer: