söndag, april 15, 2012

Söndag med huvudvärk

Jag vaknade inatt av att jag hade ont i huvudet och sen kunde jag inte somna om. Jag låg länge och försökte samla ihop kraft att väcka min man så att han kunde ta en tablett och en våt handduk till mig och när han gjort det kunde jag äntligen somna och sov ända till nio. Det gör fortfarande ont i huvudet och jag försöker kurera mig med latte/treo/cola. På grund av min huvudvärk har vi inte tränat än, men vi ska försöka köra ett pass i eftermiddag...

Igår gick vi en långrunda med jyckarna och avslutade den med att köpa en rosenmandel på Netto och sen tillbringade vi eftermiddagen i trädgården. Jag drack kaffe och läste medan min man klippte äppelträdet. Sen lockade jag ner honom med en crémant som vi drack medan vi rökte, men när crémanten var uppdrucken klättrade han upp i trädet igen och jag fortsatte att läsa. Vi var ute till efter sex och gick sen in och lagade kalkonfilé med sötpotatis och aioli och såg 127 Hours och lyssnade på musik.

Det ser ut att kunna bli fint väder idag med så det blir väl en stund i trädgården. Fast först planerar vi veckans middagar och rastar jyckarna...

Inga kommentarer: