torsdag, mars 08, 2012

TGIT!!! a.k.a torsdag torsdag

Jag sitter redan på jobbet och hur tokigt är inte det? Tokigt på ett bra sätt förstås eftersom jag kan gå hem tidigt idag. Det var lättare än jag trodde att stiga upp och ta den tidigare bussen och att min man rastade jyckarna underlättade såklart och sparade mig en himla massa tid.

Det snöar idag och jag kan inte förstå varför? Det var ju vår precis härom dagen. Nåja, det är inte så kallt så snön hinner väl smälta bort tills det är dags för mig att ta bussen hem.

Igår åkte jag buss som vanligt och det gick inte så bra. Vid Östervärn dog plötsligt bussen och chauffören fick inte igång den igen trots diverse omstarter så till slut började människorna på bussen hoppa av och jag hängde med och då kom bussen såklart igång och körde. Och jag fick gå hemåt och blev upplockad av min man på vägen. Det är likadant varje gång jag bestämmer mig för att ge upp, då kommer minsann bussen igång trots att den stått stilla i tjugo minuter. Bussresan till jobbet var inte mycket bättre den, fast där slapp jag bli strandad mitt ute i ödemarken. Chauffören var nybörjare och råkade köra in lite i trottoarkanten och sen tvärbromsade han så alla människorna flög framåt och jag slog i staketet framför mitt säte och fick ont i både handled och knä.

Nåja, jag har inte ont längre och kaffet är gott. Snart slutar jag och är ledig i tre hela dagar och ska försöka ta det lugnt och träna och fixa lite i hemmet. I morgon dricker vi vin och firar fredag.

Inga kommentarer: