tisdag, mars 13, 2012

Jag sprang och jag sprang och jag gick

Igår var jag trött och matt mest hela dan och kände mig som en katastrof på jobbet. Så farligt var det nog inte, men jag var inte mitt effektivaste jag. Klockan tre tog jag bussen hem och la mig i soffan och vilade tills min man jobbat klart. Strax efter fem tvingade vi på oss träningskläderna och tog alla jyckarna med oss på en liten joggingtur. Det gick inget vidare. Debbie var övertrött och konstrade mest hela tiden, jag tyckte underlaget var för mjukt och fick ont i ryggen och tyckte att det var allmänt skitjobbigt. Min man lagade god kycklinggryta till oss och åkte sen till Stockholm. Jag gick och la mig tidigt.

I morse steg jag upp strax efter sex och hann med hur mycket som helst innan jag tog bussen till jobbet strax innan åtta. Förmiddagen tillbringade vi på banken och efteråt tog jag bussen hem för att jobba resten av dagen hemifrån. Jyckarna blev glada att se mig och jag kunde inte logga in på jobbdatorn. Efter en stund gav jag upp och tog med mig Daisy ut på en joggingtur. Det var skitjobbigt! Jag sprang lilla rundan på fel håll och det var sjukt jobbigt med minst 100 uppförsbackar och när jag sprungit ett varv kände jag mig döende. Mitt huvud bultade och gjorde ont och jag ville mest lägga mig ner och gråta. Men jag gjorde inte det. Jag gick hem med Daisy och loggade in mig på jobbdatorn och jobbade faktiskt effektivt resten av eftermiddagen. När jag slutat jobba tog jag med mig Dolly och Debbie på en 40-minuters långrunda och när jag kom hem svängde jag ihop rökt lax med marinerad mozzarella och pratade med Modern i telefon. Nu dricker jag en kopp te och ska snart gå och lägga mig och jyckarna.

Inga kommentarer: