söndag, mars 11, 2012

I helgen

I fredags var jag ledig och spelade Sims samtidigt som jag småpratade med min man som jobbade. Det var riktigt mysigt att sitta bredvid honom och lyssna på hans telefonmöten och höra honom berätta om sitt jobb, det tyckte han också och tyckte att jag skulle ta ledigt fler fredagar. När han hade lunch åkte vi till Coop och handlade kvällens middag och jag köpte ett par nya löpskor på Stadium. Mannen i affären ställde en massa frågor om mitt springande och jag fattade inget, så min man fick svara.

Till middag åt vi citronmarinerade kycklingvingar, sötpotatisklyftor, aioli, coppa och salami. Vi såg Due Date och Roswell och somnade i soffan.

Vårbukett
I lördags tänkte vi vara effektiva och steg upp tidigt och gick ut med jyckarna, men när vi åt frukost och såg ett avsnitt Roswell somnade jag nästan. Jag var så trött så trött och kände mig helt matt och urlakad och kunde inte förmå mig att göra något annat än att bara ligga i soffan. Min man var desto effektivare och tvättade och städade och hade sig och när han varit och handlat och vi ätit lunch kände jag mig faktiskt mycket bättre så då hjälpte jag till att städa. Vi slängde och kastade och organiserade och dammade och dammsög och lyssnade på musik tills jag nästan blev matt igen och då åt vi coppa och salami och sen hade vi räkor till middag och tittade på den tredje Narniafilmen. Inte lika bra som ettan, men inte lika dålig som tvåan.

I morse steg vi upp tidigt igen och gick ut med hundarna. Efter frukosten kände jag mig effektiv så vi åkte och jobbade ett par timmar. Min man var en ängel och hjälpte mig att sätta in lite papper i pärmar och jag kopierade så att kopieringsapparaten blev utmattad och trasslade in sig i papper, men min envishet löste det hela ganska smärtfritt. Vi köpte lunch på Espresso House och på vägen hem åkte vi inom Net On Net och köpte högtalare och när vi kom hem välte min man ut min latte och eftermiddagen tillbringade vi med att organisera i sovrummet och garderoben och putsa fönster i vardagsrummet. Jag försökte träna Debbie till att städa efter sig, men hon var inte intresserad. Min man lagar middag, jag äter salami. Snart blir det Roswell.

2 kommentarer:

Kattalena sa...

Nämen, har du varit och jobbat idag??? Du är tokig :-)
Men verkar ha varit en finfin helg! Nice.

åsa sa...

Ja, men bara lite... Det här med Hansa är lite stressande :-)