lördag, februari 04, 2012

Jack & Cola

Min man kom hem igår! Han skulle kommit vid 23-tiden, men halv fyra fick jag ett sms där han skrev att mötet i Oslo slutat tidigare och att han bokat om planet. Jag blev så glad och lättad och skyndade mig att jobba klart så att jag kunde åka hem och förbereda fredagskvällen som genast såg mycket ljusare ut. Det var kallt som satan och när jag väl kommit hem vägrade jag gå ut mer. Jyckarna fick gå ut och rasta sig i trädgården. Jag tände ljus och städade och plockade undan och förberedde middagen och halv nio kom min man i taxi och jyckarna fick grisknorrar medan jag kastade mig om halsen på mannen.

Han hade med sig en kasse presenter som han lovat och fattades bara annat när jag varit själv i nästan en vecka. Fyra dagar i alla fall. Jag fick en parfym och mascara och cigariller och cigarrer och champagne och en flaska Gentleman Jack. Han fick ett glas vin eller två och parmaskinka till förrätt och biff, klyftisar, champinjoner och aioli till middag. Vi tittade på Masterchef och Biggest Loser och jag somnade sött i soffan.

När vi gick och la oss hade jag migrän och tog två nattpanodil och sov så gott, så gott hela natten. Vet inte om det var för att min man var hemma och jag slappnade av som jag sov så gott, eller om det var tabletterna. Skitsamma! Det var så skönt att äntligen slippa ta allt ansvar själv och i morse fick jag sova ända till tio. Overkligt lyxigt!

Idag har vi varit på Ikea och köpt ljus och servetter och blommor och sen var vi på Kicks och luktade på parfymer innan vi handlade mat och när vi kom hem satte vi oss i soffan med varsitt glas Jack & Cola och varsin cigarill. Min man läste, jag löste korsord. Nu ska vi börja på kvällens middag som består av pizza bianco och till den ska vi dricka en prosecco. Det ska bli lite spännande.

Inga kommentarer: