onsdag, februari 01, 2012

Inte min dag idag nä...

Det kunde ha varit en bra dag idag. Debbie väckte mig redan klockan sju och när jag släppt ut henne i trädgården var jag ovanligt pigg. Jag satte mig framför datorn för att se om det skulle gå att logga in på jobbdatorn eftersom jag skulle jobba hemifrån idag. Det gick inte att logga in, så jag skickade ett mail till it-avdelningen och gjorde mig i ordning för att ta bussen in till stan för att ta blodprov. Jag kom iväg tidigt, var framme redan kvart över åtta, satt och läste och väntade på min tur i en kvart och när det väl var min tur fick jag reda på att jag var på fel ställe. Alltså fick jag promenera till rätt ställe och upprepa hela proceduren ännu en gång. När jag väl var klar köpte jag mig en latte och missade bussen. Hoppade på en annan buss och när jag kom hem kunde jag fortfarande inte logga in mig på jobbdatorn. Jag hade mailkontakt med it-avdelningen och rastade jyckarna och åt frukost och när klockan var nästan elva kunde jag äntligen logga på mig och börja jobba. Men Debbie var på sitt sämsta humör idag och ville hitta på något. Hon störde mig och hon störde Dolly, men mest störde hon Daisy. Jag gjorde te och snubblade över en matskål och höll på att hälla ut det varma teet över Debbie. När jag stängde kylskåpet trillade en bricka ner på golvet och gick i tusen bitar. Vid tre-tiden blev jag utslängd från jobbdatorn igen och trots idoga försök kunde jag inte logga på mig igen. Halv fyra gav jag upp och gjorde mig lite soppa och satt och läste en stund. Sen blev Debbie vild och galen igen så jag tog med henne ut på en lång runda i snön. Dolly och Daisy fick gå en liten kortare runda när jag kom hem. Debbie har varit gnällig och rastlös nästan hela kvällen, men blev en glad tjej när jag satte mig på golvet och lekte med henne. Våldsamma lekar med mjukishammaren skulle det vara, inget annat dög. Till slut tog Dolly över rollen som lektant, tack och lov... Efter sistarundan gick Dolly och Daisy och la sig. Debbie och jag tittade på Ghost Whisperer. Jag hörde ett skall, det var Daisy. Jag öppnade dörren till hallen, där satt hon, hon var törstig. Jag blir så glad när hon kommunicerar så att jag förstår. Jag har datorn med mig i sängen ikväll, håller nämligen på att föra över alla mina foto från phonen och 13 000 foto tar tid, har inte ens kommit halvvägs. Inatt har jag sällskap av både Dolly och Debbie i sängen, Daisy vill inte vara med. I morgon är det dags att jobba igen och jag gör inget annat än längtar efter helgen.

2 kommentarer:

Kattalena sa...

Puh! Det lät inte som bästa dagen.... Nätet låg nere en halvtimme eller nåt där på eftermiddagen så det var säkert därför du blev utkastad... störigt!

åsa sa...

Mmm... Störigt!!! :-)