söndag, februari 26, 2012

Försvinnande trött och lite huvudvärk på det...

Fina Daisy
Jag är så trött, försvinnande trött. Jag är inte helt säker på vad jag menar med det, men det låter som jag känner mig. Lägg sen till lite spänningshuvudvärk som jag försöker bota med treo/cola... Helst av allt skulle jag vilja gå och lägga mig en stund, men klockan är för mycket för att vila middag och för lite för att gå och lägga sig. Dessutom har vi inte ätit middag än...

I fredags åt vi vitlöksbröd med räkor och drack crémant till och efter ett avsnitt av Roswell fick vi feeling och satt och lyssnade på bra musik till klockan var halv tolv och det var nog det senaste vi stannat uppe en fredag på länge, länge... Massor med bra musik lyssnade vi på, bla Lynyrd Skynyrd, Animals, Rolling Stones, Led Zeppelin, Black Sabbath, Eagles...

På väg till festen
I lördags åkte vi till Nova för att hitta en underklänning till mig och när vi hittat en som jag köpte så åkte vi hem och åt en sen lunch bestående av grillad kyckling och sallad. Efter lunchen gick vi och gjorde oss i ordning inför kvällens fest hos Ingrid. Jag rakade benen och färgade ögonbrynen och smorde in hela mig med välluktande body butter och parfymerade mig och klädde mig och sminkade mig och gjorde mig fin i håret. Min man och jag tog bussen in till stan och när vi hoppade av bussen insåg jag att jag glömt att ta på deo. Första impulsen var att köpa en deo, men min man försäkrade mig om att resten av jag luktade så gott att ingen skulle märka bristen på deo.

Hos Ingrid började jag festen med en treo och när den var avklarad drack jag fördrinken, som bestod av en fin crémant, och åt fina tilltugg till. Till middag fick vi en fin kycklinggryta och bröd och till efterrätt tre efterrättspajer; Key Lime, hallon och choklad och äpple med whiskey. Mycket gott!

Debbie balanserar
Efter maten tittade vi på mello och det var förvånansvärt roligt. Förmodligen för att vi var så många och man fick prata och diskutera under tiden... Min man tog bussen hem till jyckarna vid tio och jag tog bussen klockan tolv.

I morse planerade vi hela veckans middagar och skrev inköpslista och löste korsord och sen åkte vi och handlade innan vi åkte ut i Bokskogen. Egentligen hade vi tänkt försöka oss på att gå/springa milen, men vi var lite sena och tänkte att det skulle räcka med 7 km, men funderade på om Debbie hade orkat med det, så vi bestämde oss för att ta 5 km i stället, men i skogen var det fullt av människor och vi fick ingen parkeringsplats och körde till ett annat ställe där vi hittade en runda som var 2,6 km och den räckte alldeles väl. I slutet av rundan var Debbies huvud alldeles fullt av alla intryck och hon kunde inte koncentrera sig på något annat än att bråka med Daisy.

 När vi kom hem åt vi en alldeles väldigt sen lunch bestående av räksallad och aioli och sen tog vi ett långt bad och nu sitter jag här i min fina rosa mjukisdress och är alldeles trött och har alldeles för ont i huvudet...
Den sena lunchen

Inga kommentarer: