fredag, januari 06, 2012

TGIF!

Wohoo! Äntligen fredag! Eller nåt... Det känns mest som söndag och det är ju inte äntligen fredag egentligen när man är ledig mest hela tiden. Även om jag nu inte känner mig ledig utan mest sjuklig...

Igår kom vi inte i säng förrän klockan var nästan två. Av någon märklig anledning var vi pigga och satt uppe och hade ett Grey's Anatomymaraton. Och när vi skulle lägga oss ville inte jyckarna gå och lägga sig och min man fick gå upp och natta dem tre, fyra gånger. Jag somnade.

Ikväll ska vi på middag hos svärmor och jag har målat naglarna dagen till ära. Eftersom vädret är grått och trist och smutsigt och inte vintrigt alls, så ville jag liva upp mig lite och målade naglarna riktigt färgglada. Ceriserosa, mintgrönt, mörklila, ljusgult och orange blev det. En färg på varje finger. Jag ser ut som en godispåse, alternativt en cirkus. Men jag blir glad när jag ser mina naglar. De får mig att tänka på en varm sommardag i trädgården med en bok i ena handen och ett glas kallt citronvatten i andra. Och jag försöker att inte tänka på att det är fem månader kvar innan jag är där...

Nu är det frukostdags, latten är klar och min man står i köket och gör laxröra till mig och jag ska ta värktabletter mot bihålorna. Sen blir det nog ett avsnitt Grey's innan vi går ut med jyckarna.

Inga kommentarer: