onsdag, januari 18, 2012

Nytränad och lite mör

Jag pallade inte träna på lunchen, det kliade så att jag höll på att bli vansinnig. I stället gick jag ut med jyckarna och såg ett avsnitt Ghost Whisperer. Men när jag jobbat klart och klockan var sex och jag var trött och hungrig, då körde jag faktiskt ett pass kettlebell. Jäklar så jobbigt det var! Och samtidigt inte... Det var lättare än jag kom ihåg det, men jag kämpade som ett djur och svettades som en gris. Efteråt låg jag och Debbie på golvet en stund och kontemplerade innan jag gick ner och duschade.

Nu är jag mätt och behagligt trött. Det verkar ha slutat regna så att jag snart kan ta med mig jyckarna ut på en liten runda. Om ett par timmar kommer min man hem, det ska bli skönt att ha lite manligt sällskap igen.

4 kommentarer:

Kattalena sa...

Gud vad du är duktig!!! Du har ju verkligen kommit igång med träningen nu!
Och så jobbigt med kliandet :-(
Hoppas att det blir bättre snart.

åsa sa...

Mmm... hoppas jag med! Men jag är jävligt nöjd att jag tränade! Och att jag orkade mer än jag trodde även om jag gav upp så fort det tog emot lite... Mitt mål ska bli att inte ge upp! :-)

VellingeMamma sa...

Ni är ju superduktiga med träningen! Kettlebell, hur är det? Skoj, jobbigt. Är det till video...?

åsa sa...

Kettlebell är jobbigt som fan, men samtidigt kul. Japp, till video, husgurun Jillian såklart! :-)