måndag, januari 16, 2012

Mutad till träning

Min man och jag hade bestämt att vi skulle träna när jag kom hem från jobbet idag, men jag ville inte. Jag ville hellre gå och lägga mig i soffan och kura ihop mig till en boll under filten, men min man lät mig inte. Han lockade mig med att vi skulle ha lammfilé med klyftpotatis och aioli till middag om jag tränade och det var faktiskt det som fick mig att slutligen byta om till träningskläder och köra ett pass yoga med Jillian. Det var både lättare och svårare än jag kom ihåg det och efteråt kändes det himla bra.

I lördags blev jag också mutad till träning. Jag jobbade och när vi kom hem skulle vi köra ett pass med Jillian och jag ville inte. Men min man lockade mig med att vi kunde dricka champagne i badkaret efteråt, så jag gav mig. Och jag ångrade inte mig. Både badet och champagnen var värt slitet med Jillian.

Igår tränade vi inte. Vi bestämde att söndagar ska vara våra vilodagar om vi går en långrunda med jyckarna i stället. Och det gjorde vi igår. Vi tog med alla tre på en runda runt Spille och som tack sov de resten av dagen och jag och min man kunde städa undan julsakerna och röka cigarr.

Min man har åkt till Stockholm och jag borde gå och lägga mig och Debbie. Kanske pallar jag läsa en stund innan jag somnar?

Inga kommentarer: