lördag, januari 07, 2012

Maraton

Igår kom vi för sent till middagen hos svärmor, vi tillbringade eftermiddagen på Burlöv Center, jag köpte en kjol och en kofta och blev sugen på gröna vårkläder.

Hos svärmor fick vi sparrismousse, fläskfilégryta, potatispuckar och citronfromage. Allt var urgott och jag höll på att spricka av mätthet. Debbie var med och uppförde sig som en ängel. Som hon alltid gör när hon är borta...

Vi kom hem vid halv tolv, delade en flaska vin och rökte varsin cigarr och hade Grey's Anatomymaraton till klockan var halv tre. När vi gick och la oss var jag helt speedad och låg och pratade och pratade och pratade och man man försökte övertyga mig om att jag skulle somna om jag kunde vara tyst i en minut. Det kunde jag inte så jag pratade till klockan var nästan halv fyra...

Dolly och Debbie väckte oss nio i morse och vi var tvungna att stiga upp och äta frukost och kolla lite mer Grey's. Vi gick en runda med jyckarna, tog en sväng på Burlöv Center, åt lunch, satte upp hyllor och sorterade böcker i sovrummet, tränade och åt lättstekt oxfilé med råbifftillbehör till middag och kollade ännu mer Grey's. Vi kollar fortfarande Grey's, men ska försöka att gå och lägga oss i tid ikväll. Måste ju komma in i rätt rytm inför nästa vecka som är en hel arbetsvecka. Den första hela på länge, länge. Sängen är full med böcker som ska sorteras och sättas in i hyllan, så inatt sover vi i gästrummet. Spännande!

Vi har pratat mycket om nyårsmål, min man och jag. I morgon tror jag att jag ska skriva ner dem så vi kan titta på dem om ett år och se hur det gick.

Inga kommentarer: