söndag, januari 22, 2012

Helgen

I fredags köpte jag prosciutto,  salami och champagne på väg till bussen och när jag kom hem halv sex hade min man börjat på maten och hällt upp vinet. Vi åt pizza med parmaskinka och hade en helkväll med Roswell.

I lördags steg jag inte upp förrän halv tio och då hade min man nästan frukosten klar. Vi gick ut en långrunda med jyckarna och jag tillbringade större delen av dagen i soffan med en bok. Min man fixade i garaget och åkte och handlade. Vi åt kalkonbröst med trattkantarellsås och sötpotatis till middag och till det såg vi en ganska kass film, How Do You Know? Efter filmen såg vi ett par avsnitt av Roswell.

Idag hade vi också sovmorgon och efter frukosten satte jag mig med boken i soffan igen medan min man fixade en tröskel i kökshallen. Vi åkte och handlade och min man fick åka och handla igen och till middag hade vi pizza med stekta champinjoner, kronärtskockshjärtan och parmaskinka. Ja, lite dålig fantasi, men väldigt gott.

Inga kommentarer: